یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
مسلمانان هلیفکس در مراسم اهدای خون شرکت کردند + تصاویر

حوزه/ اعضای جامعه اسلامی در مسجد هلیفکس در کانادا، برای نخستین بار با همکاری سازمان اهدای خون این کشور، اقدام به خون گیری کرده که ۴۰ مسلمان در این رویداد شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از signalhfx، مسلمانان مسجد شهر هلیفکس در کانادا برای نخستین بار با سازمان اهدای خون این کشور همراه شده و به اهدای خون اقدام کردند.

پس از اقامه نماز جمعه هفته گذشته در مسجد امت، یک جلسه اطلاع رسانی برگزار شده و کسانی که می خواستند در مراسم اهدای خون شرکت کرده و از نوع گروه خونی شان نیز اطلاع پیدا کنند، ثبت نام انجام دادند.

در این رویداد حداقل 40 مسلمان از پیر و جوان در مسجد اقدام به خون دهی کردند.

به علاوه ده ها تن از کارکنان اداره اهدای خون کانادا در ایستگاه های خون دهی ایجاد شده در مسجد حاضر شدند و از داوطلبان خون گیری انجام دادند.

احمد حسین برگزارکننده این رویداد گفت: ما حقیقتا می خواستیم یک مراسم اجتماعی برگزار کنیم که برای عموم باز بود و مردم به این طریق می توانستند به همشهریان شان در هلیفکس و نواسکوشیا کمک رسانی کنند.

حسین گفت: بعضی از آنان متعجب شده بودند وقتی فهمیدند که یک اهدای خون ساده می تواند زندگی حداقل 3 نفر را نجات دهد. و اینکه زیر مجموعه خونی دارای مشخصات نژادهای خاورمیانه ای و شمال آفریقا از گروه های خونی نادر محسوب می شود و نیاز بالایی به آن وجود دارد.

 اندی فیلمور نماینده پارلمان از هلیفکس و لینا متلگ دیاب، وزیر مهاجرت نوا اسکوشیا نیز با حضور در این مراسم، حمایت شان را از اهدای خون نشان دادند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha